تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر : 21285

عصائب اهل الحق: شهادت سردار سلیمانی دو ملت ایران و عراق را متحدتر کرد

عصائب اهل الحق: شهادت سردار سلیمانی دو ملت ایران و عراق را متحدتر کرد
عصائب اهل الحق

معاون دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اتحاد میان دو ملت ایران و عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی عراق پاسخ محکمی به آمریکایی‌ها خواهند داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد طباطبایی، معاون دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت: آمریکایی ها تصور می کردند که با ترور سردار سلیمانی، ملت ایران و عراق او را فراموش خواهند کرد اما نتیجه کاملا برعکس شد و آمریکایی ها با این اقدام سردار سلیمانی را زنده‌تر کردند و دو ملت ایران و عراق متحدتر شدند.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران و عراق در مراسم تشییع سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در کاظمین، بغداد، کربلا، نجف، اهواز، مشهد، تهران و کرمان تاکید کرد: سردار سلیمانی با این شهادت دو ملت ایران و عراق را متحد تر کرد.

سید محمد طباطبایی گفت: ثمره اول شهادت سردار سلیمانی تصویب خروج نیروهای آمریکایی از عراق توسط پارلمان این کشور است و ما منتظر مواضع دیگر از پارلمان عراق هستیم زیرا سردار سلیمانی مهمان عراق بود و خروج نیروهای آمریکایی کافی نیست بلکه ما خواستار ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی به عراق و بستن سفارت این کشور در بغداد هستیم.

معاون دبیرکل عصائب اهل الحق خاطرنشان کرد: همانگونه که آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران فرمودند پاسخ به این اقدام آمریکا قاطع خواهد بود و این پاسخ را جمهوری اسلامی ایران، گروه های مقاومت و الحشد الشعبی عراق خواهند داد.

به گزارش ایسنا، پنتاگون، بامداد روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سردار سپهبد سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسانده است.

صبح همان روز، خبر شهادت سردار سلیمانی در بیانیه‌ای از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم تایید شد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص این اقدام جنایتکارانه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز چند ساعت پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، یک جلسه غیر علنی درباره تحولات خاورمیانه تشکیل داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.