تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 43816

عضو مجلس خبرگان رهبری: هتک حرمت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اقدامی نادرست بود / این ناهنجاری مورد تأیید هیچ‌کس نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری: هتک حرمت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اقدامی نادرست بود / این ناهنجاری مورد تأیید هیچ‌کس نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری: هتک حرمت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اقدامی نادرست بود / این ناهنجاری مورد تأیید هیچ‌کس نیست

گروه استان‌ها ــ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ساختارشکنی و هتک حرمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط عده‌ای اقدامی نادرست و محکوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری: هتک حرمت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اقدامی نادرست بود / این ناهنجاری مورد تایید هیچ‌کس نیست – اخبار استانها –

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به ساختارشکنی شب گذشته این اقدامات را محکوم کرد و اظهار داشت: در امور دینی مراجع عظام و علما تصمیم می‌گیرند و در صدر آنان، نظر و تصمیم رهبری دارای اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هنگامی‌که علما و مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه‌هایی به‌طور رسمی با تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با بحران کرونا همراه می‌شوند و تأکید می‌کنند این دستورات باید انجام شود، هیچ‌کس نباید تصمیم دیگری بگیرد که به‌نفع سلامتی مردم نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که دیدیم نماز جمعه که از مستحبات مؤکد است و به‌گفته برخی علما اقامه نماز جمعه واجب است ولی وقتی به‌دستور مسئولان بهداشتی چنین برنامه مذهبی کنسل می‌شود همه از آن تبعیت کردند.

دیرباز بیان کرد: همچنین تصمیماتی منتهی به تعطیلی حرم مطهر ائمه و فرزندانشان شده است و محدودیت‌هایی شکل پیدا می‌کند و یا حرم مطهر ایشان بنا بر مصلحت در رعایت سلامت جامعه بسته می‌شود قاطبه مردم شریف ایران و مسلمانان باید از آن تبعیت کنند.

وی عنوان کرد: در این میان عده‌ای از روی احساس مذهبی ممکن است واکنش نشان بدهند و دست به اقداماتی غیرقانونی بزنند، قطعاً ساختارشکنی و هتک حرمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط عده‌ای اقدامی نادرست و محکوم است.

درب‌های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌روی زائران بسته شد + تصویرحرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و بقاع متبرکه به‌زودی تعطیل می‌شودجدیدترین اخبار کرونا| تعطیلی متروی مشهد/ مردم «قرنطینه خانگی» را جدی بگیرند/ تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران به‌زودی/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: البته اینکه از تعطیلی حرم و بسته شدن درب‌ها متأثر شویم امری طبیعی است اما اگر به‌دنبال آن اقداماتی نسنجیده انجام شود اصلاً بازتاب خوبی ندارد.

وی افزود: برخی از این اقدامات فی‌النفسه خوب نیست و باید محکوم شود به‌ویژه اینکه جمعیتی هجوم ببرد و درب‌ها را بشکند تا وارد حرم شود کاری پسندیده نیست و ممکن است آسیب‌هایی را به حرم و مردم وارد کند.

دیرباز تصریح کرد: ما قصد نداریم افراد را متهم کنیم ولی ممکن است پشت‌سر این حوادث، افرادی باشند که باوجودآنکه فعالیت‌های مذهبی انجام می‌دهند اما عملکردشان در راستای اهداف استکبار جهانی و دشمنان بوده باشد.

وی ابراز کرد: چنین اقداماتی می‌تواند سوژه‌ای به دست استکبار جهانی و ایادی آن‌ها بدهد و از این فرصت به‌دست‌آمده سوءاستفاده کنند، ازاین‌رو باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ما وظیفه‌داریم از فرامین و دستورات رهبری و مراجع عالی‌قدر اسلام در زمینهٔ امور دینی و مربوط به مسائل اجتماعی و مسلمین تبعیت کنیم.

وی گفت: اگر جماعت و گروهی خودسرانه دست به اقدامی بزنند این‌ها به‌عنوان ناهنجاری در جامعه دینی تلقی می‌شود و هیچ‌گاه مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/457/+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.