تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۶
کد خبر : 105130

غذاهای ممنوعه قبل از مسافرت را بشناسید

غذاهای ممنوعه قبل از مسافرت را بشناسید

متخصصان تغذیه به‌دلیل عوارض جانبی و احساس ناراحتی نسبت به خوردن غذا‌ها و تنقلات شور قبل از پرواز هشدار می‌دهند.

کارشناسان سلامت هشدار داده‌اند که از خوردن ۵ غذا قبل از هر پروازی، به‌دلیل عواقب آن برای معده و دستگاه گوارش، پرهیز کنید.

غذا‌های فرآوری‌شده و شور

غذا‌های شور و فست‌فود‌ها می‌توانند برای دستگاه گوارش بسیار تحریک‌کننده باشند،به‌خصوص آن‌هایی که چربی بالایی دارند و در حالت نشسته به‌کندی هضم می‌شوند ودرنتیجه می‌توانند باعث سوزش سر دل شوند. این غذا‌ها احساس خستگی را هم تشدید می‌کنند.

لوبیا و سایر حبوبات

حبوبات نیز می‌توانند باعث ایجاد مزاحمت برای مسافر شوند، به‌خصوص که باعث ایجاد گاز بعد از هر وعده غذایی می‌شوند. به‌دلیل نحوه عملکرد کابین‌های تحت فشار درهواپیما، اثرات آن بر سیستم گوارشی شما می‌تواند پس از بلند شدن واقعی بدتر شود.

کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزیجات

اماسبزیجات خام، به‌ویژه سبزیجاتی مانندکلم‌پیچ و کلم بروکلی، می‌توانند گاز بیشتری ایجاد کنند. از آن‌جایی که ارتفاع در واقع باعث افزایش تولید گاز می‌شود،مصرف سبزیجات خام احتمال احساس نفخ در آسمان را بیشتر می‌کند.

غذا‌های ادویه‌دار

غذا‌های تند و ادویه‌دار می‌توانند معده را بیشتر تحریک کنند و باعث ایجاد گاز اضافی ونفخ شوند. این نوع مواد غذایی می‌توانند

احتمال احساس ناراحتی معده را در هواپیما افزایش دهند. در نتیجه خوراکی‌های تند و ادویه‌دار غذای نامناسب سفرهای هوایی هستند.

بیشتر بخوانید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.