تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 43806

فرمانده سپاه استان البرز در گفت‌وگو با تسنیم: 900 قرارگاه محله‌ای برای مقابله با کرونا تشکیل دادیم/ تا آخرین قطره خون از مردم ‌دفاع می‌کنیم

فرمانده سپاه استان البرز در گفت‌وگو با تسنیم: 900 قرارگاه محله‌ای برای مقابله با کرونا تشکیل دادیم/ تا آخرین قطره خون از مردم ‌دفاع می‌کنیم

فرمانده سپاه استان البرز در گفت‌وگو با تسنیم: ۹۰۰ قرارگاه محله‌ای برای مقابله با کرونا تشکیل دادیم/ تا آخرین قطره خون از مردم ‌دفاع می‌کنیم

گروه استان‌ها ـ فرمانده سپاه استان البرز گفت: در راستای مبارزه و پیشگیری از کرونا ویروس بالغ بر ۹۰۰ قرارگاه‌های محله محور در استان البرز تشکیل و فعال شده است.

فرمانده سپاه استان البرز در گفت‌وگو با تسنیم: 900 قرارگاه محله‌ای برای مقابله با کرونا تشکیل دادیم/ تا آخرین قطره خون از مردم ‌دفاع می‌کنیم – اخبار استانها –

سردار سید یوسف مولایی در گفت‌وگو خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: با ورود ویروس کرونا به کشور در همان روز‌های نخست برنامه‌های مختلف در راستای پدافند زیستی فعال شد.

وی با تشکر از فعالیت‌های کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، افزود: در همان ابتدا برخی وظایف در راستای کمک و پشتیبانی از جامعه بهداشت و درمان به نیروهای نظامی و انتظامی محول شده و از همان ابتدا تا کنون ما در سپاه یک دقیقه در اجرای برنامه‌های خود در این راستا وقفه ایجاد نکرده ایم.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه به دلیل شیوع سریع این ویروس باید اقدامات موثرتری برای پیشگیری از آن انجام داد، خاطر نشان کرد: سپاه استان از ابتدا دستورالعمل‌های لازم بهداشتی و درمانی در همه سطوح انجام و حتی پیش بینی محل‌هایی نیز برای قرنطینه افراد، کمک به ایزوله آنها و توسعه زیر ساخت‌های درمانی استان انجام داد.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری و مبارزه با این ویروس ابلاغیه‌های مختلفی صادر شد، تصریح کرد: یکی از این ابلاغ‌ها که بسیار حائز اهمیت بوده، تشکیل قرارگاه‌های محله محور بود.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: این ویروس تنها با اراده مردم ریشه کن می‌شود، یعنی این دفاع اگر مانند هشت سال دفاع مقدس مردمی نشود، قابل کنترل نخواهد بود.

سردار مولایی بیان کرد: به همین دلیل مانند زمان جنگ فعالیت‌های پیشگیرانه را پایگاه و مسجد محور کردیم، در حال حاضر بالغ بر 900 قرارگاه‌های محله محور تشکیل و فعال شده است.

وی گفت: یکی دیگر از کارهایی که انجام شد، استفاده از ظرفیت نیروی نظامی به ویژه تجربه جنگ نوین و تجهیزات و امکاناتی که دارند با کمک دیگر رده‌ها برای رفع آلودگی و ضدعفونی مناطق شهری بود که انجام شد.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار داشت: در حال حاضر این کار آغاز شده و چند شبی است که در نقاط مختلف استان انجام شده و تا پایان ریشه‌کن شدن این ویروس طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ادامه دارد.

سردار مولایی با بیان اینکه برای ما در سپاه فرقی ندارد در جبهه جنگ با دشمن باشیم و یا نبرد با ویروس مداخله‌گر سلامت، بیان کرد: اکنون در هر شهرستان یک و در مرکز استان دو نقاهتگاه برنامه‌ریزی شده، این مراکز تجهیز شده و آماده پذیرش افراد است.

فرمانده سپاه استان البرز تا آخرین قطره خون از مردم ایران اسلامی دفاع می‌کنیم، عنوان کرد: برای اثر گذاری تلاش‌های انجام شده مردم باید به عدم خروج از منزل توجه کنند تا شاهد قطع شدن زنجیره شیوع در استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.