تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۴۵
کد خبر : 35655

فروش 900 هزار میلیارد تومانی محصولات ‌شرکت‌های دانش‌بنیان / اقتصاد دانش‌بنیان ارزش افزوده فراوانی ‌وارد کشور می‌کند

فروش 900 هزار میلیارد تومانی محصولات ‌شرکت‌های دانش‌بنیان / اقتصاد دانش‌بنیان ارزش افزوده فراوانی ‌وارد کشور می‌کند

فروش ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی محصولات ‌شرکت‌های دانش‌بنیان / اقتصاد دانش‌بنیان ارزش افزوده فراوانی ‌وارد کشور می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فروش ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی محصولات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته خبر داد.

فروش 900 هزار میلیارد تومانی محصولات ‌شرکت‌های دانش‌بنیان / اقتصاد دانش‌بنیان ارزش افزوده فراوانی ‌وارد کشور می‌کند – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سورنا ستاری شامگاه سه‌شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اظهار داشت: باید از سرمایه بخش خصوصی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک بهره گرفت و صندوق پژوهش و نوآوری استان قرار است این مهم را برعهده بگیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از پول و کمک دولت فاصله گرفت البته دولت در حوزه افزایش سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری کمک‌های لازم را به صورت بلاعوض صورت خواهد داد.

ستاری با اشاره به اینکه زیست‌بوم دانش و فناوری در خراسان رضوی شکل گرفته است تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تشکیل شده‌اند و باید از این ظرفیت برای حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بهره گرفت؛ اقتصاد دانش‌بنیان ارزش افزوده فراوانی را وارد کشور می‌کند و نمونه آن را می‌توان در تولید داروی فاکتور هفت و هشت اشاره کرد.

طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور اجرایی شداعلام آمادگی بانک مرکزی برای همکاری با صندوق نوآوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان‌گزارش| شرکت‌های دانش بنیان و فناور آذربایجان شرقی چگونه حمایت می‌شوند؟

وی با اشاره به اینکه این مهم توسط داروسازی ثامن در مشهد انجام شده است گفت: دولت هزینه‌ها را در جای درست خود در حوزه پژوهشی صورت نداده؛ امروز شاهد هستیم پژوهشکده‌هایی ایجاد شده که حقوق‌بگیر دولت هستند در حالی که این مسئله باید به سازمان‌ها واگذار شود؛ بدون حضور بخش خصوصی چیزی از پژوهش بیرون نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه باید از پژوهش دولتی فاصله گرفت ادامه داد: دولت در حوزه پژوهش صرفا باید زیرساخت‌ها را فراهم کند اما تولید محصول برعهده بخش خصوصی است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر در کشور رشد قابل توجهی داشته ‌و امروز شاهد هستیم که 5000 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالند و 900 هزار میلیارد تومان محصول نیز سال گذشته فروش داشته‌اند.

انتهای پیام/281/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.