تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد خبر : 66450

لبنان|هشدار حزب‌الله و امل: نشانه‌هایی از عجله آمریکا برای مداخله مستقیم در مسیر طرح اقتصادی لبنان

لبنان|هشدار حزب‌الله و امل: نشانه‌هایی از عجله آمریکا برای مداخله مستقیم در مسیر طرح اقتصادی لبنان

لبنان|هشدار حزب‌الله و امل: نشانه‌هایی از عجله آمریکا برای مداخله مستقیم در مسیر طرح اقتصادی لبنان

منابع حزب‌الله و جنبش امل از وجود نشانه‌هایی مبنی بر عجله آمریکا برای مداخله مستقیم در طرح اقتصادی لبنان خبر دادند.

لبنان|هشدار حزب‌الله و امل: نشانه‌هایی از عجله آمریکا برای مداخله مستقیم در مسیر طرح اقتصادی لبنان – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند که بر اساس یک سری سیگنال‌ها آمریکا عجله زیادی برای مداخله مستقیم در طرح اصلاحات اقتصادی لبنان دارد و این امر در اظهارات مداخله‌جویانه «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که طرح اصلاحات اقتصادی را اولین گام برشمرده و درباره شروط سختی که بر لبنان تحمیل خواهد شد صحبت کرده و نیز تاکید کرد کمک‌های صندوق بین‌المللی پول به این کشور رایگان نخواهد بود و این صندوق باید بر اقتصاد لبنان نظارت داشته باشد٬ دیده می‌شود.

منابع مذکور خاطرنشان کردند: ما هرگز مذاکره با صندوق بین‌المللی پول را در اولویت قرار نمی‌دهیم و درحال حاضر تنها تاکید داریم که در مذاکره با این صندوق باید منافع لبنان در اولویت باشد و همچنین با شروطی سخت برای لبنان و هرآنچه ممکن است حاکمیت ملی کشور را تحت تاثیر قرار دهد مخالفیم.

لبنان| بندهای اصلی نشست فردای دولتافشای همدستی موساد با آلمان علیه حزب الله لبنانلبنان| رای الیوم بررسی کرد:خداحافظی شرکت «کوکاکولا»؛ تلاش عربستان و آمریکا برای ایجاد جنگ داخلی

دولت لبنان اخیرا برنامه مهم اصلاحات اقتصادی را برای حل بحران بدهی های ارزی ،پایین آمدن میزان بیکاری ، تقویت ارزش پول ملی و سیستم بانکی و مشکلات دیگر اقتصادی که عارض این کشور است، اعلام کرد.

جمعه گذشته لبنان از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک مالی کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، درخواست دولت لبنان از صندوق بین‌المللی برای حمایت مالی از این کشور را نشانه‌ای از بحران مالی در این کشور خواند و آن را مثمر ثمر توصیف کرد.

شنکر گفته بود:«صندوق بین‌المللی پول کمک‌هایی را ارائه خواهد کرد که البته رایگان نیستند، بلکه مشروط به انجام اقدامات اصلاحی است که به افزایش درآمدهای دولت کمک کرده و فرصت نظارت صندوق پول بر اقتصاد این کشور را فراهم می‌کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.