تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر : 60295

لزوم انجام اقدامات استثنایی برای کمک به کشورها در مقابله با کرونا

لزوم انجام اقدامات استثنایی برای کمک به کشورها در مقابله با کرونا

لزوم انجام اقدامات استثنایی برای کمک به کشورها در مقابله با کرونا

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت این صندوق احتمالاً لازم است اقداماتی استثنایی برای کمک به کشورها در مقابله با همه گیری ویروس کرونا و کاهش تاثیرات اقتصادی آن در پیش بگیرد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت این صندوق احتمالاً لازم است اقداماتی استثنایی برای کمک به کشورها در مقابله با همه گیری ویروس کرونا و کاهش تاثیرات اقتصادی آن در پیش بگیرد.

وی گفت:« اگر افزایش فشار بر بازار ادامه یابد به منابع بیشتری نیاز است و با توجه به بدهی بالای بسیار کشورها، وامگیری هیچ وقت بهترین راه حل نیست».

جورجیوا ادامه داد:« صندوق بین المللی پول هم مانند کشورهای عضو آن احتمالاً مجبور شود خارج از حاشیه امن خود عمل کند و در صورت لزوم اقداماتی استثنایی در مواجهه با این بحران در پیش بگیرد».

جورجیوا جزئیات بیشتری ذکر نکرد ولی اظهارات او پس از گزارش مشترک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که در روز جمعه منتشر شد نشان داد احتمالاً علاوه بر 77 کشور فقیری که قبلاً بازپرداخت بدهی های آنها بخشیده شده، لازم است این بخشودگی برای تعداد بیشتری از کشورها در نظر گرفته شود.

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده اقتصاد جهان در 2020 با توجه به همه گیری ویروس کرونا 3 در صد راکد می شود که شدیدترین رکود از زمان رکود بزرگ دهه 1930 است.

عراق خواستار تعویق پرداخت بدهی 10 میلیارد دلاری به صندوق بین المللی پول شدایران نایب رییس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته استفاده از حق برداشت مخصوص (SDR) را رد کرد و ادعا کرد 70 درصد منابع مالی ایجاد شده به کشورهای گروه 20 می رسد که اکثر آن ها نیازی به آن ندارند و فقط 3 درصد به کشورهای دارای درآمد پایین تخصیص می یابد.

حق برداشت مخصوص بر اساس دلا، یورو، ین، پوند و یوان ایجاد شده است. کشورهای عضو این صندوق این ارزها را به نسبت سهام خود نگهداری می کنند.

آمریکا، سهامدار اصلی صندوق بین المللی پول، راههای تخصیص منابع مالی را مسدود کرده چون بر اساس آن می توان به چین و ایران کمک مالی رساند.

انتهای پیام/123

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.