تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر : 82960

محدودیت‌ در برداشت ذخایر معدنی باعث تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان شده است

محدودیت‌ در برداشت ذخایر معدنی باعث تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان شده است

محدودیت‌ در برداشت ذخایر معدنی باعث تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان شده است محدودیت‌ در برداشت ذخایر معدنی باعث تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان شده است

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: محدودیت‌ها در بهره‌مندی از ذخایر معدنی باعث کُند شدن اجرای طرح‌های عمرانی شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در نخستین جلسه شورای معادن استان گیلان با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری جهت رونق اقتصادی گیلان، رفع موانع بخش معادن و همچنین بهره‌مندی از ذخایر معدنی اظهار داشت: گیلان دارای ذخایر معدنی متنوع است اما نسبت به دیگر استان‌های شمالی ذخایر معدنی استخراج نکردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه سایر استان‌ها از جمله استان مازندران با پوشش گیاهی بیشتر در بهره‌برداری از معادن وضعیت بهتری دارند ابراز داشت: برای تامین نیازهای عمرانی در سطح استان به فرآورده‌های معدنی به‌شدت نیاز داریم که باید بهره‌مندی بیشتر از معادن را در اولویت قرار دهیم.

دلق‌پوش با اشاره به انجام مطالعاتی از سوی زمین‌شناسی و ایمیدرو برای شناسایی پهنه‌های جدید معدنی در گیلان گفت: محدودیت‌ها در بهره‌مندی از ذخایر معدنی، افزایش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی در گیلان را به‌همراه دارد و باعث کُند شدن اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود البته هزینه حمل مصالح از سایر استانها به گیلان دو برابر است.

11 طرح صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از 1000 نفر در گیلان به بهره‌برداری رسیدسند توسعه مهارت و افزایش اشتغال در استان گیلان رونمایی می‌شودعملیاتی شدن تقویم زراعی برنج در گیلان؛ 13000 تن گندم در استان برداشت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری 2 فقره مزایده معادن در گیلان با هدف فعال‌سازی و واگذاری معادن متروکه خبر داد و ابراز داشت: این مزایده‌ها احتمالاً در شهریورماه برگزار می‌شود و طبق قانون هر گونه برداشت و حمل غیرمجاز مواد معدنی اجحاف به حقوق دولتی بوده و جرم است.

دلق‌پوش از نیروی انتظامی خواست تا به سرعت با متخلفان حمل غیرمجاز مواد معدنی در گیلان برخورد کند و افزود: تامین مصالح پروژه‌های عمرانی، رفع نیازهای مواد اولیه کارگاه‌های دانه‌بندی شن و ماسه، آبادانی و حفظ اشتغال در حوزه معادن استان گیلان از جمله اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به‌شمار می‌روند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به لزوم نظارت بیشتر در حوزه معادن خاطرنشان کرد: به منظور اِعمال نظارت‌های دقیق‌ و بیشتر در حوزه فرآورده‌های معدنی و همچنین حفظ حقوق بیت‌المال، دوربین‌های مداربسته در معادن و کارگاه‌های دانه‌بندی شن و ماسه استان نصب می‌شود.

انتهای پیام/612/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.