تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲:۱۰
کد خبر : 52193

نامه نگاری وزیر ارشاد با وزیر تعاون برای استمرار بیمه اهل قلم

نامه نگاری وزیر ارشاد با وزیر تعاون برای استمرار بیمه اهل قلم

نامه نگاری وزیر ارشاد با وزیر تعاون برای استمرار بیمه اهل قلم

سیدعباس صالحی وزیر ارشاد در پی قطع بیمه تعدادی از اهالی قلم به دلیل دیرکرد در پرداخت ماه اسفند و فروردین با وزیر تعاون برای رفع این مشکل وارد مذاکره شد.

نامه نگاری وزیر ارشاد با وزیر تعاون برای استمرار بیمه اهل قلم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز بسیاری از کسب و کارها و امور اداری کشور در سایه کرونا به مشکلاتی دچار شده و از روند معمول خود دور شده است، در این راستا نیز مشکلاتی برخی از اهالی قلم در تماس با تسنیم از مشکلاتی که برای بیمه اهل قلم ایجاد شده است ابراز نگرانی کردند، چرا که برخی از اهالی قلم به دلایلی مثل قرنطینه، مشکلات پرداخت غیروری و … موفق نشده‌اند سهم بیمه خود را پرداخت کنند و در نتیجه بیمه آن‌ها در ماه جاری قطع شده‌است.

پیگیری های خبرنگار تسنیم در این زمینه حکایت از نامه نگاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع این موضوع دارد.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب نیز در این زمینه در گفت و گو با تسنیم از پیگیری مجدانه برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: روز گذشته در تماس با آقای سید زاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنراین وضعیت را بررسی کردیم تا بتوانیم بیمه اهالی قلم را به وضعیت سابق برگردانیم.

مشمولان جدید بیمه اهل قلم اعلام شدندصدور 1400 معرفی نامه برای بیمه اهل قلم و عضوپذیری صندوق هنر از شهریور ماه

وی ادامه داد: همچنین نامه‌ای از طرف وزیر ارشادبه وزیر تعاون زده شده است، تا بیمه اهال قلم استمرار پیدا کند. ما نیز پیگیری خواهیم کرد، چرا که این مشکل تنها به اهل قلم مربوط نیست بلکه برای اغلب کارفرمایان این اتفاق افتاده است و تنها برای حوزه فرهنگ و هنر نیست.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: مطالبه ما این است که برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت تمهیدی اندیشیده شود تا در صورت دیرکرد در پرداخت حق بیمه، مشکلی در استمرار بیمه اهل قلم پیش نیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.