تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر : 25106

نماینده مجلس:طرح هرمز بستری برای همکاری کشورهای خلیج فارس است

نماینده مجلس:طرح هرمز بستری برای همکاری کشورهای خلیج فارس است

نماینده مجلس:طرح هرمز بستری برای همکاری کشورهای خلیج فارس است

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه سیاست ایران در راستای صلح و امنیت است، گفت: طرح هرمز بستری برای همکاری کشورهای خلیج فارس است.

نماینده مجلس:طرح هرمز بستری برای همکاری کشورهای خلیج فارس است – اخبار سیاسی –

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی ساری نماینده مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه پایانی کنفرانس «به سوی سیستم امنیتی جدید در خلیج فارس، خروج از رویکردهای صفر» که در دانشگاه قطر در دوحه برگزار شد، اظهار داشت: ما به دنبال خروج از رویکردهای صفر در منطقه هستیم اما وجود رژیم صهیونیستی در منطقه در خلاف این سیاست است.

گفتگوی روحانی و پوتین درباره «صلح هرمز»

وی افزود:جمهوری اسلامی از ابتدا در برابر سیاست‌های منفی رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقابله کرد و این امر در جهت افزایش امنیت منطقه و خلیج فارس است.

نماینده اهواز در مجلس تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس سیاستی را پیش می‌برد که بر اساس آن به جهان نشان می‌دهد ایران تهدیدی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است و این سیاست در راستای تجارت سلاح است. اسرائیل با ناامن‌ کردن منطقه و ایجاد درگیری‌ها،میلیاردها دلار را به شرکت‌ها اسلحه‌سازی روانه کرده است.

وی ادامه داد:باید همه ما قبول کنیم که کشورهای بسیاری به ذخائر و‌ثروت منطقه طمع دارند. منطقه ما در بهترین موقعیت استراتژیک قرار دارد و به شکل طبیعی مورد طمع قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که سیاست ایران در راستای صلح و امنیت است،گفت:طرح صلح هرمز که از سوی ایران ارائه شده است ابتکاری در جهت امنیت و صلح بر اساس گفت‌وگو است.

ساری با اشاره به این‌که طرح هرمز بستری برای همکاری کشورهای منطقه خلیج فارس است، عنوان کرد:با گفت‌وگو و همکاری مشترک می‌توان پیشرفت و سازندگی را به ملت‌های منطقه هدیه کرد و با تکیه بر طرح هرمز روابط ما قوی‌تر و دوستانه‌تر می‌شود.

کنفرانس« به سوی سیستم امنیتی جدید در خلیج فارس، خروج از رویکردهای صفر» توسط دانشگاه قطر و مرکز مطالعات الجزیره با حضور مسئولان و پژوهشگران کشورهای مختلف در کشور قطر برگزار شد. این کنفرانس روز یک‌شنبه 29دی‌ماه افتتاح شد و جلسه پایانی آن شامگاه دیروز برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.