تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر : 29582

«هدیه خوبان» دوباره به کتابفروشی‌ها رسید

«هدیه خوبان» دوباره به کتابفروشی‌ها رسید

«هدیه خوبان» دوباره به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «هدیه خوبان» به نویسندگی جِف برامبُو و با ترجمه فریدون فریاد از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

«هدیه خوبان» دوباره به کتابفروشی‌ها رسید – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «هدیه خوبان»، نوشته جِف برامبُو از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ چهاردهم رسید. «هدیه خوبان» داستان پیرزن دانا و سخاوتمندی است که زیباترین لحاف‌های دنیا را می‌دوزد. او لحاف‌های زیبایش را به فقیران و نیازمندان می‌بخشد تا خود را با آن گرم کنند. روزی پادشاه طمع‌کار و حریص که تمام زیبایی‌های دنیا را برای خود می‌خواهد تصمیم می‌گیرد که یکی از زیباترین لحاف‌های پیرزن را از آن خود کند، اما… .

کتاب «هدیه خوبان» برای اولین‌بار در سال 1383 به چاپ رسیده و گیل دُو مارِکن، تصویرگر این کتاب بوده است. کتاب «هدیه خوبان» برنده پنج جایزه مهم بهترین کتاب کودک سال 2000 شده است. این جوایز عبارتند از: جایزه «معنای کتاب» برای بهترین کتاب کودکان، جایزه ممتاز کتاب کودکان، مدال نقره کتاب برگزیده والدین برای کودکان، جایزه بهترین کتاب کودک از سوی «ناشران مستقل و آزاد» و جایزه بهترین کتاب مصور (Cuffie).

کانون پرورش فکری ,

جِف برامبُو به داستان‌هایی با پایه اخلاقی محکم علاقه دارد، به خصوص داستان‌هایی از ادبیات کودکان که در قرن هجدهم و نوزدهم منتشر شده‌اند. به همین دلیل در داستان‌هایش همان ارزش‌های اخلاقی را ایجاد می‌کند که در داستان‌های هانس کریستین اندرسن و برادران گریم وجود دارد. برای نمونه، او در کتاب «هدیه خوبان» لحاف را به عنوان نمادی برای طرح موضوع هدیه و بخشش انتخاب کرد.

این کتاب که با شمارگان دو هزار و 500 نسخه به چاپ چهاردهم رسیده، مناسب کودکان بالای هفت سال است و با قیمت 21 هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ماجرای یک قتل در کانون اصلاح و تربیت

پیش‌تر نیز 70 هزار نسخه از کتاب «هدیه خوبان» از سوی کانون منتشر شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.