تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲:۱۰
کد خبر : 64945

هزینه نمایشگاه قرآن را به مؤسسات بدهید

هزینه نمایشگاه قرآن را به مؤسسات بدهید

هزینه نمایشگاه قرآن را به مؤسسات بدهید

بسیاری از مؤسسات در شرایط عادی هم برای کسب حداقل درآمد و گذران امور مؤسسه با مشکلات جدی روبرو بودند و حالا با شرایط بوجودآمده از ویروسی کرونا، ضربه بیشتری را متحمل شده‌اند.

هزینه نمایشگاه قرآن را به مؤسسات بدهید – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد که تعداد قابل توجهی از مؤسسات قرآنی در معرض خطر کاهش درآمد و تعطیلی‌اند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، بسیاری از مؤسسات در شرایط عادی هم برای کسب حداقل درآمد و گذران امور مؤسسه با مشکلات جدی روبرو بودند و حالا با شرایط بوجودآمده از ویروسی کرونا، ضربه بیشتری را متحمل شده‌اند.

همه‌گیری کرونا وضعیت اقتصادی کشورهای جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و تعطیلی به دلیل شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری، بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخته و یا به‌طور کلی تعطیل کرده است. رویدادهای زیادی در طول این ایام به دلیل شرایط بوجود آمده از ویروس کرونا، به تعویق و یا تعطیل شده‌اند. یکی از آنها، تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم است؛ نمایشگاهی که هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد اما امسال بنابر تشخیص ستاد ملی کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو شد.

رحیم قربانی در نامه‌ای که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده، گفته حالا که نمایشگاه برگزار نخواهد شد، بهتر است که هزینه آن را به مؤسسات قرآنی دهید تا بخشی از خسارات وارده به آنها جبران شود اما عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و گو یا یکی از رسانه‌ها گفته است که به دلیلی لغو نمایشگاه بین‌المللی قرآن، اعتباری از سوی وزارت ارشاد به این معاونت واریز نشده است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد حتی این وعده را داده است که علی‌رغم مشکلات موجود، تا قبل از پایان خردادماه سال جاری، نسبت به پرداخت حمایت از فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی در حد امکان، اعتباری تخصیص داده شود.

آنچه بیش از هر چیزی مهم است اینکه برای هزاران مؤسسه، قطع درآمد و عدم حمایت مالی نهادها و سازمان‌ها به منزله تعطیلی دائم آنها خواهد بود. اغلب آنها هیچ پس‌انداز و یا دسترسی به اعتبار مالی ندارند و اگر نهادهای بالادستی به آنها کمک نکنند چه بسا به طور کلی تعطیل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.