تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر : 86506

هشدار مهم جو بایدن / جنگ بزرگ در راه است

هشدار مهم جو بایدن / جنگ بزرگ در راه است
هشدار مهم جو بایدن / جنگ بزرگ در راه است
رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در پنتاگون بر لزوم. «ایستادگی در برابر چالش‌های ایجاد شده از سوی چین» تأکید کرد و گفت. که وزارت دفاع این کشور کارگروهی برای ارزیابی سیاست‌های چین تشکیل داده است.
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در پنتاگون اعلام کرد. که واشنگتن در استفاده از قدرت نظامی خود به هنگام ضرورت پاسخگویی به هرگونه تعرض علیه آمریکا درنگ نخواهد کرد.

هشدار مهم جو بایدن / جنگ بزرگ در راه است

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ادامه افزود. ما سیاست‌هایی را اجرا خواهیم کرد که منافع و اهداف ایالات متحده را تامین کند.

وی با تأکید بر لزوم «ایستادگی در برابر چالش‌های ایجاد شده از سوی چین» گفت. که وزارت دفاع این کشور کارگروهی برای ارزیابی سیاست‌های چین تشکیل داده است.

بایدن خواستار تقویت توانایی‌های آمریکا در عرصه سایبری شد و گفت. آمریکا باید در عصر رقابتی جدید. از نظر فناوری در عمق دریا تا فضا بالاترین جایگاه را داشته باشد.

دیپلماسی ایرانی: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه. جمعه گذشته در مصاحبه با العربیه گفت. که عربستان سعودی باید در هر مذاکره آتی با ایران حضور داشته باشد.تاکید کرد. حذف کشورهای منطقه از مذاکرات هسته ای با ایران در سال 2015 اشتباه بزرگی بود.رئیس جمهور فرانسه همچنین خواسته های دیرینه عربستان، امارات متحده عربی و اسرائیل مبنی بر لزوم رسیدگی به فعالیت های منطقه ای و برنامه موشکی ایران به علاوه مساله هسته ای در هر توافق آتی را نیز تکرار کرد.

اما اگر ایالات متحده و طرف های اروپایی (بریتانیا، فرانسه و آلمان) وارد این مسیر شوند.به اطمینان می توان گفت. که ایران با هیچ کدام از موارد موافقت نخواهد کرد.

چنین مسیری بی شک مانع احیای برجام و بازگشت کامل ایران به تعهدات هسته ای می شود.

در حقیقت، محتمل ترین نتیجه چنین رویکردی توقف همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود.

دولت رئیس جمهوری حسن روحانی تحت فشار مجلس محافظه کار و تندروی ایران است. نمایندگان مجلس اواخر سال گذشته میلادی قانونی را تصویب کرده اند. مبنی بر اینکه اگر آمریکا تا 21 فوریه به برجام بازنگردد.

دولت روحانی باید روند پیشبرد برنامه هسته ای را تسریع و اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند.

فرمانده سپاه پاسداران ایران هم گفت. که این کشور به برجام یا لغو تحریم های ایالات متحده نیازی ندارد. باید به افزایش تولید داخلی در «اقتصاد مقاومتی» تکیه کند.

انتظار اینکه ایران مشارکت کشورهای منطقه را در هر مذاکره ای بر سر برجام بپذیرد، غیرواقعی است.

ایران برجام را یک کار تمام شده می داند. که لزومی به بازگشایی یا مذاکره جدید بر سر آن نیست. حتی اگر ایران مذاکره درباره برخی جنبه های برجام را بپذیرد،

با حضور رقبای منطقه ای خود در گفت و گوها موافقت نخواهد کرد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، از ماکرون در پی اظهارات او انتقاد و توصیه کرد. خویشتن داری کند. اما حتی پیش از اظهارات ماکرون هم مقامات ایران به وضوح گفته بودند. رسیدگی همزمان به مساله هسته ای و سایر موضوعات مانند موشک های ایران و فعالیت های منطقه ای را نمی پذیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 14 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.