تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر : 66792

واکاوی بحران مازاد عرضه محصولات کشاورزی جنوب کرمان

واکاوی بحران مازاد عرضه محصولات کشاورزی جنوب کرمان

واکاوی بحران مازاد عرضه محصولات کشاورزی جنوب کرمان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیاز برداشت شده یعنی حدود ۱۵۰ هزار تن از پیاز (عمدتاً پیاز درجه ۳ و ۴، باران خورده و سایز درشت) باقی مانده است و میتوان گفت اکنون در حال گذر از مرحله اوج برداشت پیاز جیرفت هستیم.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعاون روستایی حسین شیرزاد مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: محصول پیاز در دو مرحله در منطقه جیرفت کشت میشود، یکی طرح استمرار که از شهریورماه شروع شده و دیگریکشت عادی که در آذر و دی ماه انجام می‌شود.

وی افزود: مجموع دو مرحلهای کشت حدود 11 هزار و 850 هکتار است (با متوسط عملکرد 50 تن در هکتار) که تولید منطقه حداقل پانصد و شصت و پنج هزار تن است.

تعرفه صادرات پیاز برداشته شد/ قیمت 400 تومانی پیاز در جنوبقیمت خرید پیاز از کشاورزان به 400 تومان کاهش یافتخرید توافقی پیاز آغاز شد

شیرزاد اظهار داشت: این تولید عظیم در حالی که جیرفت و کهنوج فاقد امکانات لازم برای انبارش و ذخیره سازی تخصصی پیاز هستند نه تنها انبار تخصصی نگهداری پیاز ندارد بلکه هیچ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی فرآوری پیاز نیز در این منطقه موجود نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 70 درصد پیاز برداشت شده یعنی حدود 150 هزار تن از پیاز (عمدتاً پیاز درجه 3 و 4، باران خورده و سایز درشت) باقی مانده است و میتوان گفت اکنون در حال گذر از مرحله اوج برداشت پیاز جیرفت هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.