تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر : 93040

جمهوری اسلامی ایران همانند ۴۰ سال گذشته درکنار مردم افغانستان است

جمهوری اسلامی ایران همانند ۴۰ سال گذشته درکنار مردم افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به درگیری‌های پراکنده در پنجشیر افغانستان. همه طرف‌ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت و گو برای حل و فصل اختلافات دعوت کرد.از گروه‌های افغانستان خواست از به کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.

سعید خطیب‌زاده درباره تحولات این روزهای افغانستان .درگیری‌های پراکنده در پنجشیر، همه طرف‌ها را به خویشتنداری وپایبندی  به اصل گفت وگو رای حل و فصل اختلافات و رسیدن به یک راه‌حل مرضی‌الطرفین دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در ارتباط مستمر بوده و تمامی مساعی خود رابه‌کار گرفته تا رنج و درد مردم افغانستان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

ما معتقدیم تنها از طریق گفت وگوهای اصیل بین‌الافغانی بدون حضور و مداخله کشورهای خارجی می‌توان به صلح و ثبات پایدار در افغانستان رسید.

خطیب‌زاده عنوان کرد: افغانستان امروز خسته از سال‌ها اشغال و جنگ و خشونت است و لذا همه گروه‌ها باید از به‌کارگیری مجدد خشونت وبرادرکشی اجتناب کنند.

وی با محکوم کردن هرگونه مداخله خارجی اظهار کرد: مردم افغانستان شایسته دولتی مردمی و فراگیر هستند. که بازتاب دهنده ترکیب جمعیتی وقومیتی این کشور باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر همانند ۴۰ سال گذشته در کنار مردم افغانستان است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.