تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر : 56220

چند نفر کنسرت آندره‌آ بوچلی را دیدند / 25 میلیون یا 2 میلیون و 500 هزار نفر

چند نفر کنسرت آندره‌آ بوچلی را دیدند / 25 میلیون یا 2 میلیون و 500 هزار نفر

چند نفر کنسرت آندره‌آ بوچلی را دیدند / ۲۵ میلیون یا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر

کنسرت آندره‌آ بوچلی خواننده ایتالیایی و مشهور موسیقی جهان، شب گذشته در حالی برگزار شد که در ایران آمار ضد و نقیضی از تعداد مخاطبانِ این کنسرت منتشر شده است.

چند نفر کنسرت آندره‌آ بوچلی را دیدند / 25 میلیون یا 2 میلیون و 500 هزار نفر – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شب گذشته یکشنبه 24 فروردین 1399 کنسرت آندره‌آ بوچلی خواننده نابینای ایتالیایی در کلیسای جامع شهر میلان برگزار شد. این کنسرت به صورت زنده در کانال یوتیوبِ این خواننده تنورِ ایتالیایی برای علاقه‌مندان به موسیقی در سراسر جهان پخش شد.

رحمانپور اشعار نغز و پرمفهوم را وارد موسیقی نواحی کرد

پیش‌تر اعلام شده بود که کنسرت بوچلی با عنوان «موسیقی برای امید» و برای تشویق مردم ایتالیا و هواداران بوچلی در سراسر جهان برای مبارزه با ویروس کرونا و برای در خانه ماندن برگزار می‌شود. این کنسرت بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

در این اجرا تنها نوازنده‌ای که بوچلی را همراهی کرد امانوئل ویانلی ارگ‌نواز کلیسای جامع بود. بوچلی در کنسرت دیشب برخی از آثار مشهورش را اجرا کرد که از آن میان می‌توان به «آوه ماریّا»(درود بر مریم) و «سانتا ماریّا»(مریم مقدس) اشاره کرد.

کنسرت این خواننده اُپرا در ساعت 19 روز یکشنبه در میلان و به وقت ایتالیا، 21 و 30 دقیقه به وقت تهران، یک بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا و 10 صبح به وقت غرب آمریکا برگزار شد.

بوچلی هیچ مبلغی به عنوان دستمزد برای برگزاری این کنسرت دریافت نکرده است.

2 میلیون و 500 هزار مخاطبِ آنلاین برای کنسرت بوچلی

اعلام شده که کنسرت شب گذشته آندره‌آ بوچلی را 2 میلیون و 500 هزار نفر از سراسر جهان دیده‌اند.

بر اساس بررسی‌های لحظه‌ایِ خبرنگار تسنیم، آمار اعلام شده تقریباٌ درست است. یعنی در حینِ پخش زنده کنسرت آندره‌آ بوچلی و تقریباٌ در تمام دقایقِ پخشِ این کنسرت بیشتر از 2 میلیون نفر از سراسر جهان اجرای شب گذشته را از طریق یوتیوب می‌دیدند. البته این تعداد به طور لحظه‌ای تغییر می‌کرد اما هر بار که میزان بازدیدکنندگانِ لحظه‌ایِ این کنسرت را بررسی کردیم، بیشتر از 2 میلیون نفر بودند.

صفحه رسمی آندره‌آ بوچلی در یوتیوب در مجموع حدود 3 و نیم میلیون دنبال‌کننده دارد. پس وقتی 2 میلیون و نیم نفر این کنسرت را به طور زنده می‌بینند، این یعنی آماری منطقی و درست به مخاطبان ارائه شده است.

24 میلیون مخاطبِ آفلاین تا این لحظه

شبکه‌های اجتماعی که امکان پخش زنده را به مخاطبانشان داده‌اند، این امکان را فراهم کرده‌اند تا فایلِ تصویریِ اجرا روی همان صفحه بارگذاری شود تا مخاطبانی که موفق به دیدنِ پخش زنده (آنلاین) این اجرا نشده‌اند، بتوانند آن را در زمان‌های دیگری ببینند.

به طور طبیعی اجرای شب گذشته بوچلی هم در کانال یوتیوبش بارگذاری شده است و تا این لحظه که این گزارش را می‌نویسم، حدود 24 میلیون نفر اجرایِ شبِ گذشته آندره‌آ بوچلی را دیده‌اند. یعنی بیشتر این مخاطبان پس از تمام شدنِ اجرا، به صفحه بوچلی در یوتیوب مراجعه کرده‌اند و این اجرا را دیده‌اند.

آمار اشتباهی که از صبح امروز در حال انتشار است

برخی از اهالی رسانه در صفحه‌های شخصی‌شان اعلام کرده‌اند که کنسرت شب گذشته بوچلی همان 2 میلیون و 500 هزار مخاطب را داشته است. این افراد به خود زحمت نداده‌اند که وارد یوتیوب شوند و میزان مخاطبانِ تا اکنونِ این اجرا را هم ببینند.

واقعیت این است که این اجرا تا اکنون (یک روز پس از پخش زنده‌ی اجرا) حدود 24 میلیون بازدید کننده داشته است.

مقایسه تعداد مخاطبان کنسرت بوچلی و اجراهای آنلاینی که شهرداری برگزار کرد

از صبح امروز دوشنبه 25 فروردین 1399، در فضای مجازی مقایسه‌هایی میان میزان مخاطبان کنسرتِ بوچلی و برخی از کنسرت‌های آنلاینِ خوانندگان ایرانی صورت گرفته است.
شب گذشته اعلام شد که کنسرت آنلاینِ آندره‌آ بوچلی را 2 میلیون و 500 هزار نفر به صورت آنلاین دیده‌اند. در حالی که پروژه «نوروزخانه» ادعا کرده که تعداد مخاطبان کنسرت‌های آنلاینش گاهی به 7 میلیون نفر هم رسیده است.
همین مسئله دستمایه‌ای شده تا عده‌ای تعداد مخاطبان کنسرت بوچلی را با مخاطبان کنسرت‌های خوانندگان ایرانی مقایسه کنند و در نهایت به این نتیجه برسند که آمارهای شهرداری تهران درباره مخاطبان کنسرت‌های آنلاینش دروغ است.

سؤال اصلی در اینجا این است که؛ چه‌طور ممکن است که کنسرتِ آندره‌آ بوچلی که خواننده‌ای با شهرت جهانی است، فقط 2 میلیون و 500 هزار مخاطبِ آنلاین داشته باشد، در حالی که کنسرت خواننده‌ای مانند علی زندوکیلی 7 میلیون مخاطب (این آمار توسط برگزارکنندگان رویداد نوروزخانه ارائه شده است) داشته باشد.

«نوروزخانه» رویدادی است که شهرداری تهران آن را برگزار می‌کند. این رویداد به برگزاری کنسرت‌های آنلاین اختصاص دارد و از اوایل فروردین 1399 کارش را شروع کرده است. جالب اینکه در حین برگزاری کنسرت‌های اولیه این رویداد، سایتِ پخش‌کننده از دسترس خارج می‌شد و حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد.

البته که نمی‌توان به این سرعت و با این قطعیت درباره چنین موضوع مهمی نظر داد. این مقایسه نیاز به کارشناسی و بررسی بیشتری دارد. باید بدانیم که آمارهای اعلام شده از سوی شهرداری تهران تا چه حد نزدیک به واقعیت است.

به هر روی خبرنگار تسنیم در گزارشی مجزا و بر اساس آمار و ارقام به این مسئله می‌پردازد.

آشنایی با آندره‌آ بوچلی

آندره‌آ بوچلی در 22 سپتامبر 1958 در روستایی در شهر لایاتیکو در توسکانی به دنیا آمد. او در همان کودکی از تنبلی چشم رنج می‌برد. آندریا در 6 سالگی به دلیل علاقه فراوان به موسیقی در آموزشگاهی به یادگیری پیانو پرداخت و همزمان به اپرا روی آورد. او در کنار علاقه‌اش به موسیقی، ورزش را نیز دنبال می‌کرد و در بازی فوتبال در 12 سالگی با اصابت توپ به چشمش بینایی خود را کامل از دست داد. او پس از این موضوع تصمیم می‌گیرد با اینکه به پیانو، فلوت و ساکسیفون تسلط داشت در مدرسه نابینایان ادامه تحصیل دهد. او دکترای حقوق خود را نیز دریافت کرد. اما دوباره به موسیقی روی آورد.

این هنرمند در اوایل کارش در سالن پیانویی با همسر اولش انریکا چنزاتی ملاقات کرد و آنها در 27 ژوئن سال 1992 ازدواج کردند. این زوج در سال 2002 از هم جدا شدند و بوچلی در سال 2014 با مدیر برنامه‌های خود ورونیکا برتی آشنا شد و با وی ازدواج کرد.

بوچلی اگرچه نابینا است، اما بیشتر از هر چیزی در زندگی خود از اسب‌سواری لذت می‌برد. همچنین در 11 آگوست سال 2003 بخشی از ساحل یسولو، در دریای آدریاتیک ایتالیا به نام بوچلی نامگذاری شد.

وی از سال 1995 تاکنون مجموعا 16 آلبوم موسیقی در سبک‌های مختلف منتشر کرده است. این هنرمند در حال حاضر یکی از معروف‌ترین خواننده‌های جهان در سبک‌های کلاسیک، پاپ و تلفیقی است.

اجرای این هنرمند از قطعه آوه ماریا اثر کوچینی آهنگساز ایتالیایی از شهرت بسیاری برخوردار است.

آشنایی با کلیسای جامع میلان – محل برگزاری کنسرت بوچلی

کلیسای جامع میلان یا کلیسای دومو، کلیسای جامع در شهر میلان، ایتالیا است. ساخت این کلیسای گوتیک حدود 6 سده به طول انجامید تا تکمیل شود. این کلیسا پس از کلیسای سن پیترو، دومین کلیسای بزرگ ایتالیا است و سومین کلیسای بزرگ در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.