تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 142686

کاخ سفید: حمله اتمی کره شمالی به معنای پایان حکومت «کیم» است

کاخ سفید: حمله اتمی کره شمالی به معنای پایان حکومت «کیم» است

کاخ سفید غروب شنبه به وقت تهران به کره شمالی هشدار داد که هرگونه حمله اتمی به آمریکا و متحدان این کشور به پایان حکومت کره شمالی منجر خواهد شد.

اخ سفید غروب شنبه به وقت تهران بار دیگر به کره شمالی هشدار داد که هرگونه حمله اتمی به ایالات متحده و متحدان این کشور به پایان حکومت کیم منجر خواهد شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آمریکا بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای ارائه بازدارندگی گسترده به کره جنوبی با طیف کاملی از قابلیت‌های ایالات متحده از جمله اتمی تاکید کرد»

در بیانیه مشترک گروه مشورتی اتمی آمریکا و کره جنوبی نیز تاکید شد که هرگونه

حمله اتمی پیونگ یانگ به کره جنوبی با پاسخی سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

یک مقام نظامی کره شمالی در سخنانی که در خبرگزاری دولتی این کشور انعکاس یافت، گفت: «نبرد فیزیکی و جنگ در شبه جزیره کره دیگر یک احتمال نیست و تبدیل به اتفاقی که دیر یا زود خواهد افتاد شد. اقدامات بی ملاحظه و نابخردانه سئول ممکن است منجر به یک تقابل نظامی شدید شوند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ماه آوریل هشداری مشابه صادر کرد، و گفته بود که هرگونه حمله اتمی کره شمالی پایان دولت کره شمالی خواهد بود.

ماه گذشته، پیونگ یانگ با موفقیت یک ماهواره جاسوسی نظامی را در مدار قرار داد. کره شمالی اعلام کرد که تصویر مکان‌های حساس و نظامی کره جنوبی و آمریکا را در اختیار دارد.

کره شمالی اعلام کرده که مصمم است به زودی ماهواره‌های جاسوسی بیشتری برای جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های نظامی دشمنان پرتاب کند. این ماهواره‌ها از ماهواره «مالیگ یونگ» که ماه نوامبر به فضا پرتاب شد، الگوبرداری خواهند شد.

یک مقام کره شمالی در این زمینه گفت: «در صورت لزوم، آنها کار هدایت ما را به سمت حمله فوق‌العاده قوی انجام خواهند داد.»

بخوانید…

منبع:مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.