تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر : 72940

کارخانه نوآوری در قم احداث می‌شود

کارخانه نوآوری در قم احداث می‌شود

کارخانه نوآوری در قم احداث می‌شود

معاون استاندار قم گفت: شهرک شهاب برای فعالیت‌های نوآورانه، دانش‌بنیان و احداث کارخانه نوآوری اختصاص داده‌شده است، اما در تأمین منابع با توجه به پیگیری‌هایی که انجام‌شده مشکلاتی داریم که امیدواریم با همکاری و حمایت معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری حل شود.

کارخانه نوآوری در قم احداث می‌شود – اخبار استانها –

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال و لزوم تلاش در جهت رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری، به هدف‌گذاری کاهش یک‌درصدی بیکاری در برنامه‌های استان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های بخش‌های مختلف استان در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت شناسایی‌شده و پروژه‌هایی برای هر بخش تعریف که منجر به تحقق هشت‌درصدی از این هدف‌گذاری شد که اگر اتفاقات شیوع بیماری کرونا نبود قطعاً محقق شده بود.

وی از ارائه برنامه‌ها و پروژه‌های بخش‌های مختلف به دبیرخانه ستاد جهش تولید خبر داد و ابراز کرد: تمام ظرفیت‌ها و پروژه‌ها در دبیرخانه ستاد جهش تولید در حال بررسی بوده و برنامه‌ای مدون و زمان‌بندی مشخص به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ‌ می‌شود تا یک جهش معنادار در حوزه تولید در استان رخ دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مبانی تعریف پروژه‌های اقتصادی را استفاده بهینه و بهره‌ورانه از ظرفیت‌های استان دانست و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های استان داشتن نگاه نوآورانه در بخش تولید بوده تا با تولید معنادار و صرفه‌جویی در منابع به تولید حداکثری با رویکرد جهشی در استان دست پیدا کنیم.

وی از تأمین فضا برای برنامه‌های نوآورانه خبر داد و تصریح کرد: شهرک شهاب برای فعالیت‌های نوآورانه، دانش‌بنیان و احداث کارخانه نوآوری اختصاص داده‌شده اما در تأمین منابع با توجه به پیگیری‌هایی که انجام‌شده مشکلاتی داریم که امیدواریم با همکاری و حمایت معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری حل شود.

تکمیل کارخانه نوآوری گرگان تا پایان امسال / زمینی برای احداث پارک علم و فناوری نداریمنخستین کارخانه نوآوری در گلستان با 5 میلیارد تومان اعتبار ساخته می‌شوداصفهان| کارخانه نوآوری با هدف استفاده از ایده‌های فناوری تاسیس می‌شود

غضنفری به 80 فرصت شناسایی‌شده در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: صدور مجوز بی‌نام یکی از کارهای بدیع در کشور بوده که در سال گذشته با شناسایی 80 فرصت سرمایه‌گذاری در استان انجام شد.

وی 50 درصد این فرصت‌ها را در مرحله نهایی صدور مجوز بی‌نام اعلام و تصریح کرد: این فرصت‌ها آماده معرفی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده و انجام کارهای مقدماتی توسط دستگاه‌های اجرایی به‌جای سرمایه‌گذار، می‌تواند در تشویق سرمایه‌داران نقش بسزایی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم شرایط کنونی کشور و جهان را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ایجادشده برنامه‌های جذب سرمایه‌گذاری استان در این حوزه با تأخیر مواجه شده و امیدواریم در نزدیک‌ترین زمان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای انتخاب این فرصت‌ها به استان دعوت کنیم.

وی فرصت انتخاب ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان را یکی از امتیازات این طرح عنوان و بیان کرد: سرمایه‌گذاران تنها باید زمینه سرمایه‌گذاری و حوزه کاری خود را انتخاب کرده و وارد چرخه تولید شوند و تمام مراحل زمان‌بر صدور مجوز از قبل طی شده است.

انتهای پیام/456/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.