تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 122444

گام جدید دولت برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال/ حمایت‌های مالیاتی ابلاغ شد

گام جدید دولت برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال/ حمایت‌های مالیاتی ابلاغ شد

با توجه به آیین‌نامه حمایتی دولت از کسب و کارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال، سازمان امور مالیاتی احکام مربوط به حمایت‌های مالیاتی را ابلاغ کرد.

براین اساس رییس سازمان امور مالیاتی نیز آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را به ادارات کل

سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: مطابق ماده (6) این آیین نامه، سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 واصلاحات بعدی آن و مقررات مربوط به آن موظف است برای کلیه کسب و کارهای مشمول که فاقد سابقه مالیاتی بابت فعالیت مذکور درنظام مالیاتی باشند، در صورتی که فعالیت خود را به سکوهای مشمول انتقال دهند مشوق‌های زیر را اعمال نماید:

1- معافیت از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد (فروش کالا یا ارائه خدمت) حاصله در سکوهای مشمول

داخلی تا میزان مقرردرماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366- و اصلاحات بعدی آن (سی برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد).

2- تعیین حداقل نرخ مالیات مقطوع کسب و کارهای مشمول به صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می‌ شود.

تبصره- کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم‌های آتی معاف خواهند شد.

3- محسوب نمودن کلیه هزینه‌های ایجاد و توسعه سکوها و کسب و کار در سکوهای داخلی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تا سقف مقرر. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه بخشنامه‌های مرتبط را تهیه و به کلیه واحدهای مربوط ابلاغ نماید. سقف هزینه‌های قابل قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

بخوانید…..
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.