تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر : 41927

گزارش| درخواست علمای برجسته اهل‌ سنت از مردم برای رعایت دستورات پزشکی / مردم ‌‌در خانه بمانند‌

گزارش| درخواست علمای برجسته اهل‌ سنت از مردم برای رعایت دستورات پزشکی / مردم ‌‌در خانه بمانند‌

گزارش| درخواست علمای برجسته اهل‌ سنت از مردم برای رعایت دستورات پزشکی / مردم ‌‌در خانه بمانند‌

گروه استان‌ها ـ علمای برجسته اهل‌سنت ضمن تأکید بر رعایت نمودن بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی؛ از مردم مومن و ولایتمدار استان کردستان درخواست کرده که جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در خانه بمانند.

گزارش| درخواست علمای برجسته اهل‌ سنت از مردم برای رعایت دستورات پزشکی / مردم ‌‌در خانه بمانند‌ – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علماء برجسته اهل‌سنت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران تسنیم ضمن تأکید بر رعایت نمودن بهداشت فردی؛ از مردم مومن و فهیم این استان درخواست کرده که به توصیه‌ها و دستورات پزشکی جهت پیشگیری از گسترش ویروس جهانی کرونا عمل کنند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج ضمن قدردانی از تلاش و فداکاری تمامی پزشکان متعهد، پرستاران دلسوز و مسئولان نظامی و دولتی که با تلاش‌های شبانه‌روزی سعی در ریشه‌کن کردن ویروس کرونا را در استان دارند، اظهار داشت: امیدوارم خداوند بزرگ این بلا را از سر مسلمانان جهان بردارد.

وی افزود: از مردم انتظار می‌رود توصیه‌های مسئولان و جامعه پزشکی را رعایت کرده و برای پیشگیری از گسترش این بیماری، در خانه‌های خود بمانند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دیدگاه اسلام رعایت نظافت و مسائل بهداشتی واجب است و قطعاً راه نجات از بیماری کرونا نیز همین رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

وی به فرموده قرآن اشاره و تصریح کرد: ای ایمانداران قبل از انجام فرایض الهی و غذا خوردن، دست و صورت خود را کامل شست و شو دهید؛ بنابراین باید همه مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم چراکه اگر مردم رعایت نکنند، این بیماری شیوع و فعالیت در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و کسب و کار مردم دچار مشکل می‌شود.

ماموستا رستمی به نقش مهم مدافعان سلامت و تمام کسانی که در راستای مبارزه با ویروس «کوید19» در شرایط کنونی در کشور تلاش می‌کنند، اظهار داشت: از تلاش، فداکاری و زحمات پزشکان و پرستاران بیمارستان های سطح استان کردستان، رسانه های استان تشکر و قدردانی دارم.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته‌ اهل‌سنت و امام جمعه بانه نیز به وضعیت بحرانی ویروس کرونا و شرایط نامناسب این در شهرستان اشاره و اظهار داشت: رعایت نظافت و و بهداشت فردی و عمومی برهمه مسلمانان دراین شرایط بحرانی واجب است و باید ازحضور در تجمع‌های عمومی خودداری شود.

وی افزود: در کنار تمام زحمات و تلاش‌های مجاهدانه پزشکان، پرستاران و مسئولان برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان کردستان، مردم هم باید کاملاً توصیه ها را جدی و رعایت کرده و دستورات آنها را فصل‌الخطاب قرار دهند.

ماموستا خدایی از درگاه خدای متعال برای بیماران درخواست بهبود و عافیت کرد و گفت: همه مردم باید دستورات و توصیه‌های وزارت بهداشت و مسئولان مبارزه با این بیماری را رعایت کرده تا از گسترش بیش از پیش آن جلوگیری به‌عمل آید.

کنترل ورودی شهرهای کردستان/ ادارات و بانک‌های سقز تا 24 اسفندماه تعطیل شدتعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان به 78 نفر افزایش یافت

ماموستا محمدامین راستی، امام جمعه موقت سنندج نیز با بیان اینکه تمامی مسئولان و ماموستاهای آئینی بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تاکید داشته، اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم فهیم استان در این شرایط بحرانی از تجمع و حضور در مساجد، خیابان‌ها، مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی پرهیز کرده چراکه طبق فرمایشات خدا و قرآن مسلمان نباید به هیچ کس کوچک‌ترین ضرری وارد کنند، چراکه این بیماری ناشناخته، ممکن است با آلوده شدن یک نفر، افراد دیگر جامعه را هم مبتلا کند.

وی بیان کرد: در این مقطع و موقعیت بحرانی بیماری کرونا، حفظ نفس و جان انسان‌ها از «اوجب واجبات» بوده و باید همه مسئولان در این راستا تلاش کنند.

ماموستا راستی تصریح کرد: از مردم با ایمان و فهیم استان کردستان تمنا کرده که در این شرایط کنونی، از اصرار بر حضور و برپایی نماز جمعه خوداری کرده، تا بلکه هر چه زودتر از این بلا نجات پیدا کنیم.

امام جمعه موقت سنندج از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان کردستان که به‌صورت شبانه‌روزی در راستای حفظ سلامت جامعه و خط مقدم جبهه ایثار می‌کنند، قدردانی کرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان نیز ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی از همه مردم مومن و با ایمان استان کردستان خواست که در این شرایط کنونی برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، در خانه بمانند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام مخالف اذیت و آزار امت خود است، گفت: از مردم انتظار می‌رود از حضور در اجتماعات و ایجاد زمینه نگرانی برای دیگر شهروندان خودداری کنند.

ماموستا شیرزادی خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی و عمومی از قانون اسلامی گرفته شده و باید همه مسلمانان دستورات پزشکان را رعایت کرده، درغیر این‌صورت گناه کبیره است.

امام جمعه مریوان از همه پزشکان و پرستاران که در این شرایط بحرانی ایثار و سلامت عموم مردم را بر سلامت فردی ارجعیت داده، قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با اراده و پشیبانی پرودگار و تلاش کادر درمانی این بیماری را در استان و کشور شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/484/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.