تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 66580

گزارش| گروه‌های مردمی سیستان و بلوچستان تمام قد پای کار "کمک مومنانه" / توزیع ‌50 هزار سبد غذایی ‌آغاز شد

گزارش| گروه‌های مردمی سیستان و بلوچستان تمام قد پای کار "کمک مومنانه" / توزیع ‌50 هزار سبد غذایی ‌آغاز شد

گزارش| گروه‌های مردمی سیستان و بلوچستان تمام قد پای کار "کمک مومنانه" / توزیع ‌۵۰ هزار سبد غذایی ‌آغاز شد

گروه استان‌ها ـ توزیع بیش از ۵۰ هزار سبد غذایی ستاد مردمی "کمک مومنانه" با مشارکت آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و گروه‌های خیریه و جهادی در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

گزارش| گروه‌های مردمی سیستان و بلوچستان تمام قد پای کار "کمک مومنانه" / توزیع ‌50 هزار سبد غذایی ‌آغاز شد – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، صبح امروز رزمایش ستاد مردمی "کمک مومنانه" سیستان و بلوچستان با حضور گروه‌های جهادی، گروه‌های خیریه و مسئولان استان در مجموعه ورزشی «ایثار» زاهدان برگزار شد.

مصطفی میرحسینی، مسئول ستاد مردمی "کمک مومنانه" استان سیستان و بلوچستان در حاشیه این رزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این ستاد مردمی بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه کمک مومنانه و همدلی و مواسات با محوریت نماینده محترم ولی فقیه در استان، در زاهدان تشکیل شد تا با جهت‌دهی و ساماندهی کمک‌ها گام موثری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بردارد.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون جلسات متعددی با گره‌های خیریه و گروه‌های جهادی استان برگزار کرده‌ایم و با دریافت فهرست افراد گروه هدف این مجموعه‌ها و تطبیق آن با لیست نهادهایی مانند کمیته امداد تلاش داشتیم اسامی مشترک را حذف کنیم تا در حد توان از موازی‌کاری جلوگیری کنیم و تلاش کنیم همه نیازمندان استان از امکان برخورداری از سبدهای ویژه ماه مبارکرمضان بهره‌مند شوند.

لبیک جوانان اهوازی به دعوت رهبر انقلاب برای کمک مومنانه / تعمیر کولرهای مناطق محروم در آستانه فصل گرم + فیلمگزارش‌|"مواسات، همدلی و کمک مومنانه" ‌کردستانی‌ها در ماه رمضان / توزیع 15 هزار ‌بسته معیشتی بین نیازمندان + فیلمگزارش/ مردم تهران "کمک‌های مومنانه" را اینگونه معنا کردند + فیلم و تصاویر

مسئول ستاد مردمی "کمک مومنانه" استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی به عمل آمده با نهادها مقرر شده 25000 سبد اهدایی آستان قدس رضوی و 6000 سبد اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان از طریق شبکه تشکیل شده در ستاد مردمی توزیع شود که به طور کامل در اختیار این ستاد قرار گرفته است.

میرحسینی ادامه داد: همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان توزیع خود را با ستاد مردمی هماهنگ پیش برده‌اند تا از موازی‌کاری پرهیز شود. در واقع این اقدام مقدمه اقدامات هماهنگ بعدی در سطح استان خواهد بود که بدون شک از این پس هرچه جلوتر برویم این هماهنگی بیشتر خواهد شد.

مسئول دفتر استانی بنیاد مستضعفان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنیاد مستضعفان تلاش دارد در اقدامات خود حتماً از گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کند تا این گروه‌ها توانمند شوند و به محور پیشرفت منطقه‌ای شهرها و روستاها تبدیل شوند و در همین راستا توزیع همه سبدهای اهدایی بنیاد توسط گروه‌های مردمی انجام خواهد شد.

آرشام هنرکار افزود: علاوه بر سبدهای غذایی اهدایی، بنیاد مستضعفان در دو شهرستان زهک و قصرقند به عنوان پایلوت‌های پیشرفت و آبادانی این نهاد در استان سیستان و بلوچستان متولی شده تا از طریق هدیه و کمک نقدی و پرداخت تسهیلات مشکلات ایجاد شده برای اقشار ضعیف در پی شیوع کرونا را در حد توان برطرف کند و در این راستا دو مجموعه مردم خیریه «جهت» در زهک و موسسه فرهنگی «شهدای اسلام» در قصرقند به عنوان نهادهای پیشرفت مورد حمایت بنیاد متولی اقدام هستند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مسئولان آستان قدس رضوی نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان دارند و در سال‌های اخیر در راستای پیشرفت استان گام‌های موثری در زمینه‌های اشتغال‌زایی و سایر مباحث مرتبط توسط آستان قدس در این استان صورت گرفته که امید داریم این اقدامات روز به روز گسترش پیدا کند و با همکاری همه نهادها و مجموعه‌ها ما شاهد زدودن چهره محرومیت از این استان باشیم.

دادخدا خدایار افزود: در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و بحث رزمایش کمک مومنانه نیز آستان قدس رضوی تهیه و توزیع 25000 سبد غذایی در استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده که مقرر شده بحث توزیع آن توسط ستاد مردمی تشکیل شده در مرکز استان مدیریت شود.

سیدمهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کمیته امداد نیز در استان بحث توزیع 40 هزار سبد غذایی میان مددجویان و طبخ 250 هزار پرس غذا در ایام ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار داده و در این راستا با ساد مردمی هماهنگ است تا موازی‌کاری صورت نگیرد.

انتهای پیام/392/ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.