تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 59700

گفت وگوی مشروح؛هدف پارلمان یازدهم به حاشیه بردن دولت نیست/به دنبال اهداف سیاسی نیستیم

گفت وگوی مشروح؛هدف پارلمان یازدهم به حاشیه بردن دولت نیست/به دنبال اهداف سیاسی نیستیم

گفت وگوی مشروح؛هدف پارلمان یازدهم به حاشیه بردن دولت نیست/به دنبال اهداف سیاسی نیستیم

منتخب مردم فریدن در مجلس، گفت: مجلس یازدهم قصد تقابل با دولت را ندارد لذا مجلس در جهت اصلاح امور کشور تلاش خواهد کرد.

گفت وگوی مشروح؛هدف پارلمان یازدهم به حاشیه بردن دولت نیست/به دنبال اهداف سیاسی نیستیم – اخبار سیاسی –

حسین محمدصالحی منتخب مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو مشروح با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، درباره تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شیوع ویروس کرونا، اقدامات مجلس جدید در جهت رفع تبعات ناشی از شیوع این ویروس ، رویکرد مجلس یازدهم نسبت به دولت دوازدهم و همچنین اولویت های قوه مقننه، توضیحاتی را ارائه کرده که در ذیل می خوانید.

مجلس یازدهم به جای تقابل دولت را به سمت جهش تولید سوق دهد

تسنیم : با توجه به اینکه در حدود 2 ماه است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده به نظر شما تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این پدیده در کشورمان چه بوده است؟

صالحی: بیکاری و مشکلات مادی کارگران ، اصناف و بازاریان ، ناوگان حمل و نقل و بسیاری از مشاغل دیگر با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و متقاضیان بیمه بیکاری به تبع آن زیاد شده است؛ تجمعات کارگری لازم برای امر کشت و کار به تعویق افتاده و برنامه کشاورزی را دچار اختلال کرده است.

شیوع این ویروس مراکز آموزشی را از حضوری به مجازی ، آموزش ناعادلانه و محرومیت مناطق محروم را بیشتر کرده است و بیمارستان ها و مراکز درمانی در مناطق محروم به خاطر نبود تجهیزات لازم در درمان بیماران نا توان شده و مردم در این مناطق آسیب بیشتر دیده اند؛ علاوه بر آن پیامدهای اقتصادی و مشکلات اجتماعی نظیر فقر و بیکاری و بدهی ، درگیری های قضایی را بیشتر کرده است و از نظر سیاسی دولت را دچار دردسر ساخته و به نوعی وقت زیادی از فرصت کاری دولتمردان را صرف خود کرده است.

تسنیم: به نظر شما مجلس یازدهم چگونه می تواند تبعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ویروس کرونا را مدیریت کند؟

صالحی: مجلس یازدهم باید نظارت بیشتری در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد و نهادهای مرتبط را به کار و تلاش بیشتر وادارد تا ضمن پیشگیری از گسترش بیماری وضعیت اشتغال و رقاه اجتماعی را بهبود بخشد ؛ توجه بیشتر به صندوق بیمه بیکاری ، توجه به اقشار ضعیف و کم درآمد و صرفه جویی اقتصادی در بخش های بالا دستی از راه های کم کردن تنش ها و تبعات این ویروس و دولت باید هر چه زودتر برای تجهیز درمانگاه های مناطق محروم تدابیری اتخاذ کند و بیمارستان های مراکز شهرستان ها را به تجهیزات لازم نظیر سی تی اسکن و … مجهز سازد تا موجب تجمع بیماران در مراکز در مانی شهرهای بزرگ نشود و باعث هزینه های گزاف و رفت و آمد و سرگردانی مردم در این اوضاع اقتصادی نگردد.

تسنیم: با توجه به اینکه یک سال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده به اعتقاد شما رویکرد مجلس یازدهم در برابر دولت چگونه خواهد بود؟

صالحی : قطعاً مجلس یازدهم در پی اهداف سیاسی نیست و قصد تقابل با دولت را ندارد، اما نمی توان یک سال از عمر مجلس را نادیده گرفت لذا مجلس در جهت اصلاح امور کشور تلاش خواهد کرد و وزرا و دولتمردان پر تلاش و با برنامه که می توانند خود را با اهداف و برنامه های نمایندگان هم سو سازند، به کار خود ادامه می دهند ؛ در مجموع هدف مجلس به حاشیه بردن دولت نیست بلکه همراهی و توانمند سازی دولت تا پایان موعد قانونی آن استدر جهت اهداف نظام اسلامی و برای خدمت رسانی بیشتر به ملت عزیز ایران به شکلی که به حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی لطمه ای وارد نشود.

تسنیم : اولویت های امروز کشور چیست؟ و مجلس یازدهم چه اقداماتی می تواند در این زمینه انجام دهد؟

صالحی: مهمترین وظیفه منتخبان ملت در مجلس یازدهم تسهیل فعالیت های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار ، رفع موانع تولید، اصلاح و انعطاف قوانین در جهت رونق و جهش تولید است. از دیگر سو بیشتر فعالیت های اقتصادی در دست دولت و شرکت های وابسته به دولت است که در مواجهه و تقابل با اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی می باشد و باید برای رهایی از اتکا به بودجه درآمدهای نفتی ، بخش خصوصی و خصوصی سازی را در بدنه اقتصادی فعال کرد و با نظارت درست و دقیق و ایجاد مشوق های لازم وضعیت اشتغال و اوضاع اقتصادی را از حالت بیمار گونه خارج ساخت و دولت باید از سهام تحت مالکیت خود به طور سالم و شفاف خارج شود به خصوص در این ایام که بازار سهام رونق خوبی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.