تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۱۷
کد خبر : 56494

گیلان| ضریب تولید صنعتی برنج به 67 درصد می‌رسد

گیلان| ضریب تولید صنعتی برنج به 67 درصد می‌رسد

گیلان| ضریب تولید صنعتی برنج به ۶۷ درصد می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به تسهیلات پرداخت شده پیش‌بینی می‌شود ضریب مکانیزاسیون در تولید برنج امسال به ۶۷ درصد ارتقاء یابد.

گیلان| ضریب تولید صنعتی برنج به 67 درصد می‌رسد – اخبار استانها –

علی درجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده و تسهیلاتی که به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شد درجه مکانیزاسیون تولید برنج در گیلان امسال به بیش از 67 درصد ارتقاء پیدا می‌کند اظهار داشت: بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان خرید ماشین‌های کشاورزی پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تسهیلات اشاره شده در طول سال 98 به متقاضیان پرداخت شده است حمایت از کشاورزان را از جمله اولویت‌های این سازمان دانست و عنوان کرد: تسهیلات خرید ماشین‌آلات تولید محصول برنج با سود 15 درصد و بازپرداخت حداقل پنج‌ ساله به کشاورزان و متقاضیان پرداخت شده است.

درجانی استفاده از ماشین‌آلات برنج‌کاری جذب شده در سال گذشته و دستگاه‌های موجود از دوره‌های گذشته را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به موارد یاد شده و برنامه‌های تحقق یافته سازمان انتظار داریم در سال زراعی 99 – 98 بیش از 157 هزار هکتار از مزارع شالیکاری استان به‌صورت مکانیزه کشت شود.

عرضه برنج یارانه‌ای تقلبی در بازارمدیریت ‌کرونا در گیلان عملیاتی شد / شروع فصل زراعت برنج ‌شیوع موج دوم ‌را ‌تشدید می‌کندافزایش قیمت برنج و گندم در بازارهای جهانی به خاطر ترس از کرونا

وی برداشت بیش از 170 هزار هکتار از مزارع با استفاده از کمباین‌های مخصوص برنج را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کاهش انگیزه تغییر کاربری اراضی، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش سختی کار، ایجاد جذابیت برای قشر جوان روستایی برای ماندن در روستا از جمله فواید افزایش ضریب مکانیزاسیون است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در مورد تمهیدات این سازمان برای پوشش بازار ماه مبارک رمضان در حوزه تولید و توزیع مرغ نیز مطالبی بیان داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم جوجه‌ریزی و تولیدات انجام شده در حال حاضر هیچ کمبودی در این حوزه وجود ندارد و این سازمان برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به اینکه هم‌اینک قیمت مرغ زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است ابراز داشت: به علت اینکه واحدهای ما در ماه اسفند سال گذشته جوجه‌ریزی زیادی انجام دادند و مسافری هم به گیلان نیامد عرضه بیشتر از تقاضا شد.

حجت علی‌اکبرنژاد از خرید بالغ بر 2 هزار و 200 تن مرغ منجمد از مرغداران استان گیلان توسط بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی خبر داد و عنوان کرد: هم‌اکنون طبق آخرین گزارشات و آمارها چیزی حدود 9 و نیم میلیون قطعه مرغ گوشتی در سطح واحدهای تولیدی و مرغداری‌های استان گیلان در حال پرورش است.

وی با بیان اینکه مرغ به میزان کافی در حال پرورش است و به همین جهت هیچ نگرانی و کمبودی در حوزه عرضه این محصول در سطح بازار وجود ندارد خاطرنشان کرد: تأمین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی و پرورشی و توزیع آن به میزان 13 هزار تن از جمله اقدامات پشتیبانی و حمایتی سازمان جهاد کشاورزی گیلان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/614/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.