تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر : 72416

3 سناریو برای آینده کرونا؛ احتمال شیوع مجدد کرونا شدیدتر از موج اول

3 سناریو برای آینده کرونا؛ احتمال شیوع مجدد کرونا شدیدتر از موج اول

۳ سناریو برای آینده کرونا؛ احتمال شیوع مجدد کرونا شدیدتر از موج اول

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه سه سناریو را برای آینده کرونا پیش‌‌بینی می‌‌کنیم، گفت: داروی موثر اختصاصی برای ویروس کرونا هنوز کشف نشده است.

3 سناریو برای آینده کرونا؛ احتمال شیوع مجدد کرونا شدیدتر از موج اول – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر ایرج حریرچی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در 18 تا 24 ماه آینده کشورها با ویروس درگیر خواهند بود، گفت: سه سناریو را برای آینده کرونا پیش‌‌بینی می‌‌کنیم. یکی اینکه در نیم‌کره شمالی ما در پاییز مجدداً با موج‌هایی مواجه می‌شویم که گرچه شدت آن از اسفند و فروردین ماه کمتر است، اما منجر به قرنطینه و تعطیلی‌هایی از کم تا زیاد خواهد شد. دوم اینکه مطابق با همه‌گیری آنفلوآنزای اسپانیایی که اوایل قرن گذشته بود، موج دوم خصوصا در پاییز و در نیمه کره شمالی شدیدتر و تعطیلات بیشتر و اقدامات بیشتری نیاز خواهد بود. پیش‌بینی سوم هم این است که در پاییز موج‌هایی خواهیم داشت، اما منجر به تعطیلی نخواهد شد.

داروی موثر اختصاصی برای کرونا نداریم

حریرچی در پاسخ به سوالی درباره داروهای مورد استفاده برای کرونا تصریح کرد: اینکه از چه دارویی برای بیماری استفاده می‌‌شود بستگی به پزشک معالج و شرایط بیمار دارد اما آنچه مهم است این است که داروی موثر اختصاصی برای ویروس کرونا هنوز کشف نشده است و داروهای موجود دو دسته‌‌اند؛ یکی داروهای ضد ویروس‌‌های دیگرند که تأثیرات کم تا متوسط بر ویروس کرونا دارند؛ یکسری داروها نیز جانبی و مراقبتی‌‌اند مثلا برخی بیماران همزمان با بیماری دچار التهاب در ریه یا درگیری کلیوی یا عفونت باکتریایی می‌‌شوند که برای این مشکلات دارو داده می‌‌شود.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.