تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 43820

4 چالش اساسی پیش روی دولت جدید عراق از نگاه عدنان الزرفی

4 چالش اساسی پیش روی دولت جدید عراق از نگاه عدنان الزرفی

۴ چالش اساسی پیش روی دولت جدید عراق از نگاه عدنان الزرفی

برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز سه شنبه هفدهم مارس ۲۰۲۰(۲۶ اسفند)، عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت جدید کرد، فردی که از چهار چالش اساسی پیش روی دولت جدید سخن گفته بود.

4 چالش اساسی پیش روی دولت جدید عراق از نگاه عدنان الزرفی – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برهم صالح امروز عدنان عبدخضیر عباس الزرفی نماینده پارلمان و رئیس فراکسیون پارلمانی النصر(که ریاست این ائتلاف را حیدرالعبادی نخست وزیر اسبق عراق برعهده دارد) مامور تصدی نخست وزیری و تشکیل کابینه کرد.

عدنان الزرفی پیش از آنکه مامور تشکیل دولت جدیدشود، بر این باور بود که دولت جدید، با چهار چالش اساسی روبرو است.

«عدنان الزرفی» نخست‌وزیر جدید عراق شد«عدنان الزرفی» مأمور جدید تشکیل دولت جدید عراق در یک نگاهعراق|حضور «الزرفی» در کاخ السلام+تصاویراستقبال سازمان ملل از مامور شدن الزرفی برای تشکیل دولت عراق

الزرفی روز هشتم مارس یعنی 9 روز پیش در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشته بود : دولت عراق با چهار چالش خطرناک روبرو است .

چالش خارجی و روابط عراق با جامعه بین المللی و شورای امنیت و ائتلاف بین المللی(به ریاست آمریکا) در صدر چالشهای پیش روی دولت عراق از نگاه الزرفی عنوان شده بود.

الزرفی نوشته بود از مهمترین چالشهای پیش روی دولت، اعتراضاتی است که از پنچ ماه پیش آغاز شده و تحقق خواسته های معترضان و برگزاری انتخابات است.

بحران مالی، کاهش بهای نفت و کمبود منابع غیرنفتی(درآمدهای غیرنفتی) و گسترش بیکاری از جمله مهمترین چالش‌هایی است که عدنان الزرفی پیش از مامور شدن خود برای تصدی نخست وزیری عراق به آن اشاره کرده بود.

الزرفی درباره چهارمین چالش گفته بود : چهارمین چالش پیش روی دولت جدید، شیوع ویروس کرونا و حمایت از سلامت جامعه و تامین فضای زیستی سالم و مناسب برای جلوگیری از انتشار آن در داخل کشور(عراق) است.

الزرفی پیشتر گفته بود جبران کسری بودجه فدرال از طریق توقف پاداشها و اضافه کاری و ارتقای وضعیت کارکنان دولت صورت نمی‌گیرد بلکه باید از طریق هدایت هزینه‌ها به سمت تولید صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت اینکه شرکتهای عمومی از زیر بار فشار وزارتخانه‌ها خارج شده و تولیدکننده تر شده و حجم درآمدهای محلی نیز افزایش یابد تا کسری بودجه جبران شود، تاکید کرد.

بر اساس گزارش منابع عراقی، عدنان الزرفی باید ماموریت انتخاب وزیران جدید و معرفی آنها به پارلمان برای کسب رای اعتماد را طی حداکثر 30 روز از تاریخ صدور فرمان ریاست جمهوری برای مامور شدنش به پایان برساند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.