تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 38615

ارسال پرونده 11 محتکر اقلام بهداشتی به دادگاه / احتمال اعدام محتکران

ارسال پرونده 11 محتکر اقلام بهداشتی به دادگاه / احتمال اعدام محتکران

ارسال پرونده ۱۱ محتکر اقلام بهداشتی به دادگاه / احتمال اعدام محتکران

سخنگوی قوه قضائیه ضمن اشاره به ارسال پرونده ۱۱ محتکر اقلام بهداشتی به دادگاه، گفت:اگر از مصادیق افساد فی‌الارض و صدر ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا دانسته شود مجازات اعدام خواهد بود.

ارسال پرونده 11 محتکر اقلام بهداشتی به دادگاه / احتمال اعدام محتکران – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد درباره نحوه برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و دارویی اظهار کرد: کسانی که در این ایام و حوزه مسائل دارویی و بهداشتی و درمانی دست به اعمال مجرماننه و سودجویی‌های سیاه و کثیف می‌شوند مطمئن باشند که کرونا زمستان را پشت سر می‌گذارد و ما بهار را در پیش داریم و مردم ما از این مسیر عبور می‌کنند اما مهر ننگ ابدی بر روی پیشانی سودجویان می‌ماند و سخت‌ترین مجازات‌ها در انتظار محتکران خواهد بود.

وی گفت: تا امروز پرونده‌های متعددی در این ارتباط تشکیل شده که 11 پرونده از پرونده‌های اخیر احتکار لوازم و تجهیزات پزشکی ظرف یک هفته در دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتهی به کیفرخواست شد و به دادگاه ارجاع شد و این پرونده به عنوان اخلال در نظام مایحتاج عمومی مردم به شعبه ویژه اخلال اقتصادی ارجاع شده و بزودی ظرف چند روز آینده جلسه دادگاه این متهمان در شعب ویژه به صورت علنی برگزار می‌شود و قطعا مجازات‌های سختی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد و اسامی این افراد نیز اعلام می‌شود. حسب مورد دادگاه اگر مورد را از مصادیق افساد فی‌الارض و صدر ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا دانست مجازات اعدام و الا مجازات 5 تا 20 سال برای مرتکبین این جرایم صادر می‌شود.

اسماعیلی افزود: در این پرونده‌ها بیش از 5 میلیون ماسک شناسایی و توقیف شد و بلافاصله در اختیار وزارت بهداشت برای توزیع قرار گرفت و روز گذشته نیز با مجوز صادره از ناحیه دادستان شهرستان ری و ماموران اطلاعات سپاه انبارهای احتکار کالاهای پزشکی از جمله 32 میلیون جفت دستکش پزشکی کشف شد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: نظارت بر امر توزیع کالاها بر عهده دولت است و شبکه توزیع شبکه معیوبی است و باید بر آن نظارت شود. ادعا می‌شود کالاهای وارداتی از مبدا تا انبار رصد می‌شود اما در همین انبار کشف شده دیشب، چهار پنجم کالاها، وارداتی بود و اگر رصد وجود داشت نظام نظارتی ما باید می‌دانست این کالاها کی وارد و کجا انبار شده است.

5 اقدام قوه قضائیه در مقابله با ویروس کروناکشف کارگاه تولید مواد ضدعفونی‌کننده تقلبی در خط تولید قطعات تقلبی خودرو! + فیلم و تصاویرمحتکران اقلام بهداشتی به‌اتهام "افساد فی‌الارض" محاکمه می‌شوندکشف و انهدام "کارگاه تولید‌کننده مواد ضدعفونی‌کننده تقلبی" در شمال تهران

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.