تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
کد خبر : 111170

خرید بیرانوند خیال ما را از دروازه راحت کرد/ توصیه می‌کنم ۲ بازیکن پرسپولیس با هم رفاقت کنند

خرید بیرانوند خیال ما را از دروازه راحت کرد/ توصیه می‌کنم ۲ بازیکن پرسپولیس با هم رفاقت کنند

علیرضا بیرانوند همان طور که پیش بینی می‌شد به ایران برگشت و با قراردادی ۳ ساله پیراهن پرسپولیس را پوشید. اغلب هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس این خرید را به فال نیک گرفته و مثبت ارزیابی کردند. یکی از این پیشکسوتان بهروز سلطانی گلر تیم ملی و پرسپولیس در دهه ۶۰ است که در این رابطه صحبت‌های جالبی دارد.

بالاخره انتظارات به سر رسید و علیرضا بیرانوند با پرسپولیس قرارداد بست. نظر شما در این رابطه چیست؟

همه هواداران راضی هستند و من هم می‌گویم خیال ما از درون دروازه پرسپولیس راحت شد. بیرانوند تجربه گرانبهایی دارد و ۴ مرتبه با این تیم قهرمان شده است.

شما هم در دهه ۶۰ یک گلر ملی پوش بودید که درپرسپولیس هم عالی بازی می‌کردید؟ طرفداران قدیمی‌فوتبال خوب به یاد دارند که سلطان محوطه جریمه بودید و کمتر فورواردی می‌توانست روی دست شما سربزند. تمرین خاصی داشتید؟

شما لطف دارید اما چند نکته را باید درنظر گرفت. یک دروازه‌بان خوب باید اول قد و قامت مناسبی داشته باشد. با قد یک متر و هشتاد و خرده ای نمی‌توان آسمان هجده قدم را ازآن خود کرد. دوم اینکه باید و حتما تمرین اختصاصی داشت. من هم تمرین اضافی همیشه داشتم و از همه این موارد گذشته سعی می‌کردم از گلرهای برتر یاد بگیرم.

به طور مثال از کدام دروازه‌بان بیشتر یاد گرفتید؟

خداوند ناصرخان حجازی را بیامرزد. یک مرد بزرگ، گلر بی نظیر و به تمام معنا بود. بازیخوان قهاری بود و با تماشای جایگیری‌هایش خیلی چیزها یاد گرفتم.

جایی از قول شما خواندیم که با مرحوم ناصر حجازی دو نفری اختصاصی تمرین می‌کردید. درست است؟

بله، رفیق بودیم و در واقع بهتر است بگویم من شاگرد آن مرحوم بودم. (با تواضع خاصی ادامه می‌دهد) او با احترام به همه بزرگان مثل احمد عابدزاده، عزیز اصلی و… بهترین گلر تمام تاریخ فوتبال ما بوده است. درکنار تمرینات دروازه‌بانی و فوتبالی از لحاظ انسانی و معرفتی هم همیشه از راهنمایی و نصایح آن مرحوم بهره مند می‌شدم. خداوند رحمتش کند.
یکی از علامت سؤال‌های امروز پرسپولیس شاید آینده کاری حامد لک در این تیم پس از بازگشت علیرضا بیرانوند باشد. در این زمینه شما چه توصیه ای دارید؟
این یک تصمیم شخصی است و خود حامد لک باید فکرش را کند اما اگر نظر من را بخواهید می‌گویم نباید او احساسی و عجولانه تصمیم بگیرد. پرسپولیس تیم بزرگی است که دو دروازه‌بان بزرگ می‌خواهد و رقابت حامد لک و علیرضا بیرانوند می‌تواند دروازه تیم درفصل آینده را تضمین کند.

توصیه ای ندارید؟

رفاقت درعین رقابت تنها توصیه من کمترین است. هم علیرضا بیرانوند و هم حامد لک هر دو الان گلرهای با تجربه ای هستند و خوب می‌دانند هواداران درفصل آینده چه انتظاری دارند. هدف فقط و فقط قهرمانی پرسپولیس است و هر دو باید بدون حاشیه و درآرامش به این موضوع مهم فکر و تمرین کنند.

بیشتربخوانید:
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.