تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر : 76348

قالیباف:‌ نماینده‌ها با انبوهی از مشکلات مواجه هستند/ باید همه مجلس پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد

قالیباف:‌ نماینده‌ها با انبوهی از مشکلات مواجه هستند/ باید همه مجلس پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد

قالیباف:‌ نماینده‌ها با انبوهی از مشکلات مواجه هستند/ باید همه مجلس پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: نهاد مجلس باید وارد میدان شود و از تک تک نماینده‌ها در حوزه‌های انتخابیه خود حمایت کند تا همه قدرت نهاد مجلس، پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد.

قالیباف:‌نماینده‌ها با انبوهی از مشکلات مواجه هستند/باید همه مجلس پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد – اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی صبح امروز در نشست هم‌افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی در مجموعه سرچشمه تهران، گفت: وقتی از تحول حوزه‌های انتخابیه حرف می‌زنیم، نماینده‌ها تنها و یک فرد هستند.

وی افزود: نماینده‌ها با انبوهی از مشکلات مواجه هستند. یک نماینده از سطح محلی رأی می‌گیرد اما در مجلس و پس از تأییدیه اعتبارنامه، دیگر نماینده مردم ایران خواهد بود.

قالیباف تأکید کرد: ما با کمک حق استیضاح، حق سؤال و حق قانونگذاری، سازوکارهای یک نماینده در سطح ملی را فراهم کرده‌ایم، اما آیا واقعاً یک نماینده برای سطح محلی خود، چنین ظرفیتی دارد؟

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: در شهرستان‌ها، مردم توقع دارند که همه اموراتشان توسط نماینده منتخب حل شود. اگر حل نشود، نماینده تضعیف می‌شود و اگر نماینده تضعیف شود، قوه مقننه تضعیف خواهد شد.

وی تأکید کرد: نهاد مجلس باید در این موضوع وارد میدان شود و از تک تک نماینده‌ها در حوزه‌های انتخابیه خود حمایت کند تا همه قدرت نهاد مجلس، پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد.

قالیباف با ابراز اینکه "باید علاوه بر نهادها و سازمان‌های دولتی، ظرفیت نهادهای غیردولتی و مردمی و جهادی را به‌رسمیت بشناسیم"، گفت: مجمع استانی نمایندگان با همین ترکیب یعنی ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و خصوصی باید در سطح استان بتوانند موضوعات را حل‌وفصل کنند. اگر حل نشد، باید به صحن علنی مجلس بیاید و ما کارگروه‌هایی درست کنیم تا در سطح ملی به موضوعات توجه شود.

انتهای پیام/+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.