تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 80727

یادداشت|لزوم نظارت کافی بر تخصیص ارز و کارتهای بازرگانی یکبار مصرف

یادداشت|لزوم نظارت کافی بر تخصیص ارز و کارتهای بازرگانی یکبار مصرف

یادداشت|لزوم نظارت کافی بر تخصیص ارز و کارتهای بازرگانی یکبار مصرف

عدم نظارت کافی بر منابع ارزی و همچنین جولان کارتهای یک بار مصرف برای واردات کالا آسیبهای جدی به بدنه تولید در کشور وارد کرده است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به اعتقاد کارشناسان عمده آسیبهای اقتصادی و موانع رونق و جهش تولید اقتصادی در طول شش و هفت سال اخیر ناشی از عدم نظارت کافی بر منابع ارزی بوده است.
نظارت ناکافی بر منابع ارزی همچون بر نحوه توزیع منابع ارزی هرج و مرج در نظام بانکی بالاخص در سالهای نودو شش و نودو هفت و از طرف دیگر با بی توجهی برخی مدیران ریشه فساد ارزی و اخلال گسترش پیدا کرد تا جایی که دستگاه قضایی به تشکیل مجتمع ویژه اقتصادی اقدام و منجر به ورود جدی و نظارتی پلیس امنیت اقتصادی و شناسایی دلالان و سوداگران ارزی کلان شده است.

عدم نظارت بر کنترل و خروج منابع ارزی ایجاد بدهی معوق و عدم رفع تعهدات ارزی بابت واردات کالا شده است و ورود و رشد قارچ گونه کارتهای بازرگانی و شرکتهای کاغذی راه سوء استفاده از منابع ارز دولتی و خروج منابع ارزی و فروش به قیمت چند برابر در خارج از کشور را آسان نموده است.

از سوی دیگر مشکلات فرار مالیاتی هم در کنار خروج ارز برای سیستم مالیاتی ایجاد کرده و حجم رسیدگی به پرونده های اخلال ارزی را سخت تر و گسترده نموده است.

در انتها ذکر این نکته ضروری است که با خروج منابع ارز دولتی و خرید و فروش طی شش و هفت سال اخیر نتیجه پیدایش افراد نوظهور ثروتمند و سرمایه گذاری سوداگرانه در بخش های مسکن ، خودرو و ارز و نابرابری اقتصادی و اجتماعی و بیکاری و سرگردانی اقشار تحصیلکرده جویای کار بوجود آمده است.
*آرش راهی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.